Ondanks de goede zorg en het preventief onderhoud, kan zich tijdens de reis een mechanisch defect aan de camperbus voordoen. Reparaties mogen in dergelijke gevallen slechts worden uitgevoerd door een dealer van het desbetreffende (opbouw/auto) merk. Bij reparaties evenals ook bij schade boven de €150,-, is de huurder verplicht zich met de verhuurder in verbinding te stellen en zich te houden aan het door de verhuurder gegeven advies. Verhuurder zal zorg dragen voor een advies over de juiste afwikkeling of begeleiding van de reparaties. Reparaties aan zowel ex- als interieur van de camperbus dienen door ter zake vakkundige personen te geschieden. Niet noodzakelijke reparaties zijn voor rekening van de huurder. De door de huurder gemaakte reparatiekosten worden na overleg van de gespecificeerde reparatienota’s (op naam van de verhuurder) en na inlevering van de vervangen onderdelen vergoed. De verhuurder heeft de camperbus verzekerd voor repatriëring. In geval van repatriëring ontvangt u geen vervangende camperbus.  Deze verzekering is ondergebracht bij de Bovemij, zodat bij zware schade en defecten, waarbij de camperbus niet meer rijdbaar is, voor repatriëring kan worden gezorgd. In dergelijke omstandigheden dient de huurder niet alleen de verhuurder te bellen:

Camperpunt van Herpen BV 073-503 12 24 (alleen overdag bereikbaar)
maar ook de
Alarmcentrale +31(0)24-360 20 60 (dag en nacht bereikbaar).

Bovemij hanteert algemene voorwaarden met betrekking tot repatriëring en pech-hulp. Met het akkoord gaan van onze algemene voorwaarden tijdens de boeking gaat huurder tevens akkoord met de algemene voorwaarden van Bovemij. Bij de reisdocumenten is een Europees schade formulier aanwezig waarop een eventuele schade als ook de gegevens van de tegenpartij gemeld dienen te worden. Dit formulier dient bij aankomst bij de verhuurder ingeleverd te worden.

Wij adviseren altijd ook zelf een reisverzekering af te sluiten.